Uitnodiging openbare vergadering op

woensdag, 30 oktober 2019

Tijdstip:vanaf 19.30 uur

Locatie:dorpshuis ‘De Berchplaets’

​​Sportstraat 3, Berghem

Zaal: ​​Duurendseind

U bent van harte uitgenodigd voor deze vergadering.

Welke onderwerpen kunt u verwachten? 

Mevr. A. Zaadnoordijk, projectleider Centrumplan, zal aanwezig zijn u bij te praten over de laatste ontwikkelingen van het Centrumplan.
Mededelingen van de afdeling gebiedsbeheer en de wijkagent.
Eventuele subsidietoekenningen. 

Maar ook: wat speelt er in het dorp? 

Kleine en grote onderwerpen kunnen elkaar aflossen. Maar allemaal belangrijk voor ons om te weten. Er is ongetwijfeld meer te bespreken in een ontspannen bijeenkomst.

Kortom, het belooft weer een afwisselende avond te worden.

Met vriendelijke groet

Pieter van Houten,

Voorzitter dorpsraad Berghem.

Op een zeer drukbezochte openbare vergadering in juni 2019, werd het thema ‘Berghem Centrumplan’ behandeld. Bewoners werden in de gelegenheid gesteld om vragen te stellen bij  Anne Zaadnoordijk, projectleider bij de gemeente Oss. Hiervan werd dankbaar gebruik gemaakt en al deze vragen/opmerkingen zijn meegenomen om uitgewerkt te worden. Het ligt in de bedoeling, dat er een vervolgbijeenkomst gehouden zal worden op de eerstvolgende openbare vergadering op WOENSDAG 30 OKTOBER A.S. Zet dit alvast in uw agenda.

Wij, als dorpsraad, bieden u de mogelijkheid om in die tussentijd met al uw vragen bij ons te komen. Vragen, die openbaar mogen zijn, zullen gepubliceerd worden in onze volgende nieuwsbrief, met, indien mogelijk, ook de antwoorden hierop. Zo bent u in de gelegenheid om te zien, wat er zoal speelt in ons dorp. Uiteraard houden we rekening met de privacy.

Een leuk onverwachts gebeuren in de zomervakantie was het initiatief van Joris Brukx, samen met Berghem Events, om een waterspektakel te houden. De dorpsraad werd hierover benaderd en wij vonden het een heel leuk idee en hebben ook onze medewerking  verleend. Financiële ondersteuning, o.a. voor het aanschaffen van zwembadjes en wat extra waterpistolen,  het melden bij onze contactpersonen bij de gemeente, Wim Slebus en Geert van Boxtel, het inschakelen van EHBO (met dank aan Ans v.d. Burgt) en het inlichten van onze wijkagent, Jeroen van Gils. Het was geweldig om te zien, hoe een en ander in heel korte tijd gerealiseerd kon worden; eigenlijk was het in één dag voor elkaar!  Heel veel kinderen met enthousiaste ouders waren aanwezig om er een waar feest van te maken. Het was ook geen straf op die warme zomeravond.

We wensen u nog een fijne, zorgeloze vakantie toe; geniet van het mooie weer en langzamerhand zullen er ook weer de nodige evenementen plaatsvinden.

Namens de leden van de dorpsraad Berghem,

Marianne Dreese.

E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Tel. secretariaat:  06 26979796

Adres secretariaat: Maanstraat 19, 5351 GW Berghem.

De gemeente ontving in april en juni brieven onze brieven.

Deze brieven zijn een reactie op het voornemen van de gemeente om uitvoering te geven aan de plannen op het Bergse Veld.

Deze plannen bestaan uit het bouwen van circa 22 woningen, het aanleggen van groen en parkeerplaatsen.Wij hebben zorgen over het aantal parkeerplaatsen en de ruimte voor evenementen, zoals de kermis.

Sinds de laatste openbare dorpsraadvergadering is het volgende gebeurd:

Onze ingezonden brieven en die van omwonenden zijn op 13 juni in de Commissie Ruimte van de gemeenteraadbesproken. Naar aanleiding daarvan is de raad schriftelijk geïnformeerd over de stand van zaken van Centrumplan Berghem.

Verder is besproken dat een aantal zaken worden onderzocht, te weten:  

1)    Alternatieven woningbouw

We onderzoeken of er alternatieven voor de woningbouw zijn. Deze moeten meer ruimte bieden aan evenementen en geen tekort voor de grondexploitatie opleveren.

We onderzoeken de volgende opties:

  • ·Is het verdichten van het aantal woningen een optie?
  • ·Is gestapeld bouwen een optie?
  • ·Is een andere verkaveling mogelijk?

2)    Parkeren

Er wordt een parkeeronderzoek uitgevoerd. Het onderzoek moet antwoord geven op onder andere de volgende vragen:

  • ·Zijn er voldoende parkeerplaatsen gerealiseerd voor de huidige functies?
  • ·Waar en wanneer is er parkeeroverlast? Waar zitten de knelpunten en wat zijn de mogelijke oplossingen hiervoor?

De gemeente heeft ons, de filiaalmanager van de Jumbo, de beheerder van de Berchplaets en aan omwonenden om input voor dit onderzoek gevraagd.

De resultaten hiervan worden op 10 oktober 2019 aan de opinie commissie van de gemeenteraad voorgelegd. De opinie commissie adviseert daarna het college.

Vervolgens zal het college zal ons en omwonenden terugkomen met een antwoord op de brieven.

=============================================================================

Bel of mail mij gerust, als jullie vragen hebben.

Met vriendelijke groet,

 

Anne Zaadnoordijk

Projectleider Locaties

Vastgoedbedrijf

 

GEMEENTR  OSS

Raadhuislaan 2

Postbus 5

5340 BA Oss

Telefoon 14 0412

www.oss.nl